annie-spratt-t3IYuQZRDNE-unsplash_edited.jpg

SUORAMARKKINOINTI

Datan hyödyntäminen

Suoramarkkinointi on tehokas keino tavoittaa oikean kohderyhmän edustaja, sillä henkilökohtainen viesti toimii aina massaviestiä paremmin. Vain mielikuvitus ja käytettävissä oleva data ovat rajana sille, kuinka yksilöllisiä viestejä pystymme välittämään vastaanottajille. Myös digitaaliset integraatiot ovat mahdollisia! 

Suoramarkkinointi yksilöidysti:

  • Personoidut painotuotteet (esim. kirjeet, esitteet ja kirjekuoret)

  • Osoitetietojen tulostus

  • Integraatiot painetun ja digitaalisten kanavien välillä

  • Postituspalvelu

  • Account Based Marketing

 

Mitä suoramarkkinoinnilla tarkoitetaan?

Nykypäivänä asiakkaat ovat monessa eri kanavassa, joten heidät tavoittamisensa vaatii oikeat keinot. Onneksi tätä varten on kehitetty kampanjatyökaluja, joiden avulla voidaan määrittää asiakkaan tarpeet, suunnitella kampanja, kohdentaa se oikein ja seurata tuloksia. Tehostamalla markkinointia ja myyntiä uusimman teknologian avulla, saadaan säästöjä kustannuksissa ja ajankäytössä. Suoramarkkinoinnin suunnittelu aloitetaan asiakkaan tavoitteiden määrittelystä ja käytettävissä olevan datan läpikäymisestä. Mitä enemmän dataa on, sen yksilöidympiä ja kohdennetumpia materiaaleja pystymme tuottamaan. Yksinkertaisimmillaan se voi olla asiakkaan nimi- ja osoitetietojen tulostamista kirjekuoriin, mutta se voi myös tarkoittaa henkilökohtaisen viestin rakentamista jokaiselle vastaanottajalle.                                                                 

 

Digitaaliset mahdollisuudet

Nykytekniikalla pystymme yhdistämään printtituotteen myös digitaaliseen maailmaan helposti ja tehokkaasti. Omalla nimellä varustettu painotuote voi sisältää esimerkiksi QR-koodin tai suoran linkin, jota käyttämällä asiakas päätyy henkilökohtaiselle laskeutumissivulle.

Järjestelmästä näemme, ketkä ovat reagoineet printtituotteessa olevaan digitaaliseen linkkiin ja pystymme lähettämään lopuille vastaanottajille muistutusviestin. Näin saadaan aikaan tehokas ja automaattinen ketju, jolla saavutetaan mitattavia tuloksia.